Oportunity - modri Sončev zahod

Tik pred božičnimi prazniki so raziskovalci Jet Propulsion Laboratorija (JPL) objavili zgornji video posnetek modrega Sončevega zahoda na Marsu. Opportunity, eden izmed dveh Nasinih robotskih vozil, ki od leta 2004 raziskuje Marsovo površje, je 4. in 5. novembra s panoramsko kamero Pancam ujel Sončev zahod. Posnetke, ki so bili narejeni s filtrom za Sončevo svetlobo in dvema barvnima filtroma, so znanstveniki obdelali iz 17 minut trajajočega zahoda v 30 sekundni video.

Na spletni strani JPL-ja so objavili tudi video posnetek prehoda lune Phobos čez Sončevo ploskev, do katerega je prišlo tik pred Sončevim zahodom 9 novembra. Iz položaja Marsove lune Phobos glede na Sonce in primerjanjem s starejšimi posnetki naj bi raziskovalci pridobili več informacij o spreminjanju njene orbite.

Robotski vozili, dvojčka Oportunity in Spirit, sta bila izdelani za devetdesetdnevno misijo, katere cilj je bil odgovoriti na vprašanje, ali je bilo nekoč na Marsu možno življenje. Od januarja 2004 sta na Zemljo poslala več kot četrt milijona slik. Konec marca letos pa je Spirit, Oportunityjev dvojček, prenehal z oddajanjem. Odgovorni projekta Mars Exploration Rover Mission skušajo vzpostaviti z njim tako direkten stik kot tudi radijsko vezo preko vesoljskega plovila Mars Odissey, ki je uspešno kartiral površje Marsa. Vozilo Oportunity pa naprej nadaljuje z raziskovanjem Marsa.

Vir: JPL (v angleščini)