Sistem, podoben tistemu, s katerim ESA kontrolira svoje satelite, so Španske železnice uporabile za obveščanje potnikov o tem, kdaj bo na postajo pripeljal naslednji vlak. 

Osnova za novo pridobitev je bil sistem, ki ga ESA uporablja za krmiljenje satelitov, razvili pa so ga inženirji v podjetju Elecnor Deimos, ki aktivno sodelujejo z ESA. Posledica tega prenosa tehnologije je izpis voznih redov za vlake na več kot 400 španskih železniških postajah.

Satelit Envisat

"Ta projekt je rezultat sodelovanja ekipe pri Esinem največjem satelitu, Envisat," je povedal Carlos Fernández de la Pena, direktor oddelka za sisteme in omrežja pri Deimos.

Za Envisat so namreč razvili programski sistem za kompleksno načrtovanje satelitovih operacij: "Moral je biti robusten, zanesljiv in neprestano delujoč. Ko so v igri sateliti, za napake ni prostora."

Za primerjavo - Envisatovi kontrolorji so morali neprestano nadzirati 20.000 podatkovnih odčitkov, da so lahko kontrolirali in obvladovali satelit.

Prenešeno iz vesolja

Vse od svoje ustanovitve leta 2001 je Deimos Space, zdaj del Elecnor Deimos, uporabljal vesoljsko tehnologijo, ki jo je razvijal tekom sodelovanja v vesoljskih projektih, tudi na drugih področjih.

"Za tak projekt so potrebne izkušnje pri delu z velikimi, raznovrstnimi in zanesljivimi računalniškimi sistemi za nadzor satelitov in prenos teh tehnologij na ne-vesoljske projekte."

Vlak blizu Vinaixe v Španiji

Tecnalia, posrednik Esinega programa za prenos tehnologij za Španijo, tesno sodeluje z Elecnor Deimos, preko ProEspacio, Španskega združenja za vesoljske tehnologije, da bi spodbujali tak prenos tehnologij.

Richard Seddon iz Tecnalie razlaga: "Mi pomagamo iskati potencialne stranke za vrhunske in inteligentne sisteme, ki imajo korenine v tehnologiah, razvitih za vesoljske misije. Ujemanje prednosti teh tehnologij in potreb v ne-vesoljski industriji na drugi strani je v tem primeru pripeljalo do uspešnega sodelovanja z Adif, družbo, ki upravlja infrastrukturo in španski železniški promet. Adif se je soočal z resnimi težavami pri sledenju vseh vlakov v svojem sistemu in v tem smo videli podobnost s sledenjem satelita."

Kontrola satelita

Upravljanje satelitov pomaga potnikom v železniškem prometu

Da bi v vsakem trenutku vedeli natančno, kje se nahajajo vsi vlaki, so Deimosovi inženirji gradili na svojih izkušnjah iz vesoljske tehnologije. Carlos Fernández de la Pena razlaga: "Za Adif smo ustvarili računalniški sistem podoben tistemu, ki je spremljal in kontroliral satelite. Najprej smo vse informacije o železniškem prometu začeli obdelovati v realnem času. Od tam naprej pa smo morali odgovoriti na več vprašanj. Na primer: Je proga vozna? Kateri vlaki vozijo po kateri progi v katero smer? Imajo zamudo? Na katere perone so namenjeni? Je morda kakšna težava na postaji, ki jo ima vlak na svoji poti? To izgleda preprosto, vendar ni."

Pravi izziv je bil milijone teh podatkov, ki smo jih obdelovali v realnem času - "ta vlak je tukaj, tega ni, tu je zelena luč, tam pa rdeča ..." - združiti v sistem umetne inteligence, ki bo sposoben procesirati te podatke ter jih pretvoriti v informacije, ki bodo uporabne za potnike.

Deimos je uporabil podobne programe, kot jih je razvil za Envisat: "Na ta način smo uspeli analizirati ogromno količino podatkov v realnem času. To je programska osnova za celotni železniški sistem, " pravi Carlos Fernández de la Pena.

Stotine železniških postaj po vsej Španiji, ki uporabljajo njihov sistem, predstavlja informacijski sistem, ki nadzoruje pretok prometa in kako se situacije v omrežju razvijajo. Natančne informacije nato prenesejo do potnikov.

Prihod vlaka, izpisan na železniški postaji.

Še več, Deimos je uporabil več protokolov, ki so jih povzeli po ESA. Prej so pri nadzoru vlakov uporabljali programsko opremo različnih dobaviteljev. "Če različna podjetja iste podatke obdelujejo drugače, so lahko tudi rezultati drugačni. Posledično sporočaš informacijo, ki ni natančna in konsistentna." Da bi to popravili, so ustvarili Elcano, poenostavljeno platformo za Adif. "Oblikovali in uporabili smo standarde, primerljive z ESA."

Valentin Gonzales, namestnik direktorja operacijskih sistemov in informacijsko-komunikacijske tehnologije pri Adif, razlaga: "V zadnjih letih smo vložili veliko truda v posodobitev Adifove informacijske tehnološke infrastrukture, da bi tako ustvarili sistem odprtih in uporabnih protokolov in storitev za notranjo uporabo.

Elcano je zadolžen za poenotenje načina, na katerega so informacije posredovane potnikom, kot tudi za vzdrževanje pogosto kompleksne infrastrukture železniških postaj po vsej Španiji."

"Iz sodelovanja z ESA imamo izkušnje z delom z velikimi in kompleksnimi operacijskimi sistemi," pravi Carlos Fernández de la Pena. "Zdaj smo te izkušnje in kredibilnost le uporabili pri oblikovanju uporabne transportne platforme."

Vir: ESA